fredag 31 maj 2013

Leverans till butiken!

Härom dagen var det julafton hos mig, ja, faktiskt mer än julafton! Jag fick nämligen mina första leveranser till butiken. Lyckan var total!


Det kom lite tyger, några mönster, rullknivar, vadd och linjaler. Allt kommer att finnas till försäljning i min butik framöver, först och främst genom webbshopen, men även någon gång ibland i min ateljé.


Tygerna går både att köpa per meter, men jag kommer också ha små paket med 'fat quarters', ifall man bara vill ha en liten bit av varje, t.ex. till ett mindre quiltprojekt.


När jag var i Houston förra året på quiltmässan, såg jag en demonstration av en ny quiltmall som jag sedan dess varit såå sugen på att köpa. Och nu har jag gjort det! Mallen heter 'Hex N More' och har nästan oändliga möjligheter. I går kväll kunde jag inte hejda mig, utan testade mallen och ett av mönstren jag köpt. Ett par kuddar till vår nya soffa!


Förhoppningsvis till hösten kommer jag ha några syträffar i min ateljé med denna mall som tema! Tycker du om att sy, vill du inte missa detta;)

Ha nu en underbar helg på dig!

7 kommentarer:

  1. vilka ljuvliga tyger...!
    Hoppas också vi ses snart, på söndag kanske... men först ska vi ner med husvagnen. Kram!

    SvaraRadera
  2. Vad roligt det låter! Ska bli spännande att följa. Kram och ha en go helg!

    SvaraRadera
  3. Åh, all lycka till Lena med din butik! Så spännande!
    /Helen

    SvaraRadera
  4. Så vackra saker du kan sy! Imponerad till max!!!
    Stor helgkram från lilla mig!

    SvaraRadera
  5. Det var ett fint mönster som det blev när Du använde denna linjalen, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  6. Roligt med ny butik!
    Kudden blir ljuvlig!
    carin(dot)aschan(at)hotmail(dot)com
    http://ullhrvan.blogspot.se/

    SvaraRadera
  7. Men så spännande, lycka till! Kudden ser ut att komma bli jättefin! Har haft mina ögon på den linjalen länge jag med, kanske måste köpa den nu... =D

    SvaraRadera

En liten kommentar värmer hjärtat!