torsdag 6 juni 2013

Beslutsångest!

Beslutsångest, beslutsångest, beslutsångest... Jag har nog aldrig varit med om dess like!


Härom dagen hade jag besök av ännu en leverantör av tyger. Två hela resväskor kom hon rullandes med, fullproppade med tygprover. Och det fanns mycket fint!

Men eftersom jag vill hålla min budget lite 'tight' till uppstartandet av butiken fick jag sålla ganska så hårt. Det var inte lätt... Pust!


Till slut fick jag 'sätta ner foten' och bestämma mig! Att hon började titta på klockan allt tätare och tätare gjorde inte saken lättare;) Men jag förstod att hon längtade hem efter si så där 2,5 timme:) Men nu har jag bestämt mig för vad jag ska ha i butiken till hösten - och jag längtar redan. Inte till hösten naturligtvis, men till mina leveranser!

Vad har du för dig en nationaldag som denna? Vilket fantastiskt väder, eller hur!?


Här grejar vi med lite av varje. Mannen bygger fotbollsmål till barnen (?), jag vattnar mina 'grödor', syr lite till barnen och har lagt nät över jordgubbsplantorna. Nåde den lilla 'pippi' som tar sig in där och äter upp mina bär!


Nu nalkas grillat och potatisgratäng. Känner i magen att det inte är en minut för tidigt!

Må väl kära cyberläsare!

3 kommentarer:

  1. låter som en härlig nationaldag... vad vi gör kan du säkert gissa!
    Syr du till barnen...? Kläder kanske? Spännande hur som , hoppas att vi får se resultatet här! :-)

    SvaraRadera
  2. Ja det är inte alltid lätt av välja, ju mer det finns att välja bland, ju svårare blir valet.
    Spännande med butiken!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Gorgeous fabric samples! What range/designer are they from?

    SvaraRadera

En liten kommentar värmer hjärtat!