torsdag 27 juni 2013

Ett steg i taget...

Ok, det sägs ju att Rom inte byggdes inte på en dag...

Och det gör verkligen inte en quiltbutik heller - det har jag insett!


Det är många detaljer som ska få lite 'hand-på-läggning'. Naturligtvis är det ju alla inköp av härliga tyger, mönster, m.m., men sen ska man ju visa upp allt på ett förhoppningsvis både överskådligt och snyggt sätt. Detta har jag ägnat ett antal timmar åt den senaste tiden. Så roligt, men lite lagom tidskrävande...


Jag har dock bestämt mig för att det får ta sin tid och jag ska känna glädje över varje steg, inte stress. Jag lyckas väl inte att ha den inställningen varje gång, men de stunder jag får försöker jag njuta av på alla sätt jag kan!


Idag har vägning stått på 'menyn'. Det kanske låter lite konstigt, men för att veta hur mycket en eventuell beställning kommer att kosta i frakt, behöver programmet veta hur mycket allt väger. Logiskt, eller hur?


Då och då fyller jag på med något nytt i mina hyllor. Senast idag satte jag upp den här skylten.


Jag köpte den när jag var i Houston förra hösten och så fort jag fick syn på den kändes det nästan som om den var gjord med mig i tankarna. Efter att ha legat i byrålådan i över ett halvår, har den nu fått sig en plats.

Helt rätt!

2 kommentarer:

  1. Spännande... Ser fram emot att kika in i ateljén på lördag! Kram...

    SvaraRadera
  2. Men så roligt att jag hittade hit! Quiltade gjorde jag en hel del förr när barnen var små, så roligt! Jag bara älskar allt sådant och har funderat på att börja igen. Hit återkommer jag!
    Kram
    M.E (Melodys matte)

    SvaraRadera

En liten kommentar värmer hjärtat!