tisdag 20 augusti 2013

Babyquilt till Prins P


I våras, när vi fick höra att våra flickor skulle få en liten kusin, fick jag en ny anledning att sy ett projekt! Visst är det bra;) Efter en stunds funderande kände jag att tiden var inne att använda mig av en 'layer cake' som länge legat och väntat på rätt tillfälle.


Eftersom vi inte visste om det skulle bli en flicka eller pojke, fick jag gardera mig och börja på två varianter. En lite killig och en med lite mer rosa och rött.

 


När jag satt och skissade på ett mönster, kom tanken att skriva någon text på quilten och efter några dagar kom orden...

'a blessing from heaven'

För finns det något ögonblick som bättre kan spegla ett Guds mirakel, än när ett nyfött litet barn kommer till världen? Och ni som känner oss, vet att vår väg till att bli föräldrar långt ifrån varit en rak 'autostrada'. Detta har kanske gjort att jag är extra 'svag' för små bebisar. Nu är vi dock välsignade med ett barn från vackra Indien och två biologiska 'mot-alla-odds-barn'. Vilken rik skatt vi har!


Det var lite pill att få till bostäverna, men med hjälp av lite freezer paper och Heat n Bond lyckades jag till slut.

 


För några veckor sedan kom kusinen till världen och det blev en liten prins, eller Prince P, som jag kallat honom på Instagram. Om du följer mig där har du kanske sett några glimtar från min väg till färdig quilt.


Nu är pojkvarianten färdig och levererats till 'Hans Höghet'. Hoppas att han kommer tycka om den.


Flickquilten blir väl också färdig framöver, men det är ingen brådska. Den har ju ingen given mottagare än. Vem vet, kanske hamnar den i Quiltmakeriets webshop till försäljning;) När jag öppnat butiken förstås...

Ha en underbar dag och tack för att du tittade in.

6 kommentarer:

  1. den är underbar Lena... du är så kreativ!

    SvaraRadera
  2. Du visar underbara tyger som "har blivit" en babykvilt i Dina händer. Den är ljuvligt vacker, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  3. Fantastiskt fint täcke du sytt i härliga färger, passar en prins perfekt. Ha det bra Karin

    SvaraRadera
  4. Vilken talang du har Lena! Den är helt ljuvlig och kommer säkert att falla i smaken hos den lille prinsen:-) /Helen

    SvaraRadera
  5. Men vilken fin present han fick lille prinsen.
    Så duktig du är, Lena!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. jätte fin. kan man komma o titta någon gång på dina olika projekt?

    SvaraRadera

En liten kommentar värmer hjärtat!