fredag 2 augusti 2013

Olika sätt att 'landa' på...


Idag har jag insett att det finns flera olika sätt att 'landa på', när man kommer hem från en dryg vecka på resande fot.


Några sätter sig nästan direkt och spelar det nyinköpta Monopolspelet... Någon dövar värsta kompisabstinensen genom att bestämma lekträff med fina vännen... Minstingen går mest och lufsar runt här i huset - hoppar lite studsmatta, äter russin och kollar in lite leksaker här och där. Men de får dispens - alla fyra faktiskt!


Jag trivs nämligen riktigt bra just nu med att gå och plocka - att se hur saker och ting, steg för steg, hamnar på sin ursprungliga plats. Jag njuter av ytan i vårt hem - efter att ha samsat om typ 15 kvadrat husvagn under närmare tre veckor under semestern. Det är härligt - men trångt;)



Jag njuter av att se hur det har vuxit i växthuset under tiden vi varit borta. Den här plantan sådde faktiskt min minsta tjej på dagis och hennes plantor är de allra största vi har i växthuset! Bravo mitt lilla hjärta!


Torkvindan håller på att fyllas på snabbast möjliga tid. Vi fick allt en hel del strandsand med oss hem i både handdukar och kläder! Burkar fylls på i skafferiet med varor från gårdagens besök på Gekås. Ja, jag är lite här och lite där!


För i ärlighetens namn banar jag väg! Röda mattan håller på att rullas ut mot favoritplatsen av alla - min ateljé. Jag har inte suttit framför symaskinen på - länge - och jag längtar. Längtan är extra stor eftersom jag håller på med ett projekt till någon extra speciell.



Mina flickor har nämligen fått en liten killkusin.

För knappt ett år sedan köpte jag dessa tyger (skrev förresten om det i det här inlägget), men har haft svårt att skära det i bitar, för jag tycker om det så mycket. Jag har väl helt enkelt väntat in rätt ögonblick! Och nu har det kommit!


Men eftersom jag inte vill avslöja allt för mycket än så länge, får ni se lika mycket som hans mamma och pappa fått se. Alltså bilden här ovan;) Snart kommer det dock en uppföljning.

Ska bara sy färdigt projektet först och leverera det till lille prinsen! Han måste ju få första-tjing, eller hur!?

1 kommentar:

  1. och tänk... imorgon ska du få sy, så det ryker! :-)

    SvaraRadera

En liten kommentar värmer hjärtat!