torsdag 29 augusti 2013

Sakta men säkert...


Även om vi 'svirade runt' en hel del med vår husvagn under semester, hann vi faktiskt med ett och ett annat på hemmaplan också. Man blir liksom lite sugen på att ta tag i något, efter att ha slappat i husvagnen några dagar.



Jag vet inte hur många gånger jag har tänkt att 'snart är allt klart' i min lilla ateljé, men så snart jag tänkt tanken har jag insett att det är något mer som behöver fixas. Men jag har bestämt mig för att inte känna stress, utan ta ett steg i taget. Kanske inte så lätt alla gånger, men jag gör mina tappra försök.


När vi köpte huset, som nu håller på att bli min ateljé, var långsidan av huset som vetter mot vår tomt bara en stor vägg - inga fönster, ingen dörr. Men vi har nu försökt att 'vända på huset', genom att sätta dit både dörr och två fönster, samt genom att bygga en veranda.

Det blir riktigt bra och huset har nu blivit en naturlig del av vår tomt.

Under semestern fick vi den nya ytterdörren till huset. Den var så fin! Dock omålad. Efter ett par lager färg återstår bara slutmålning. Check...




Att måla verandan, som min älskade byggt, är mitt nuvarande projekt. Grundmålningen är gjord, vilket är ett 'ansiktslyft' i sig. Får se när nästa målningslucka kommer, tidsmässigt sätt. Snart hoppas jag, innan målningssäsongen är slut för i år.


Ha det gott och tack för titten!

1 kommentar:

  1. jätte fint det blir. Roligt att se barnen som jobbar med så duktigt. Bra att lära dem renovera som små så blir dem duktiga som stora ocskå..

    SvaraRadera

En liten kommentar värmer hjärtat!