lördag 3 augusti 2013

Skördetid...


Det blev inte så mycket i år, men nu har den dill som blev funnit sin plats i frysen. Och är det inte en underbar krydda? Jag älskar både doften och smaken av dill.


Istället för att frysa ner dillen i en enda stor 'massa', packade jag det i små plastfolierullar på ca 15 gram. Ca... hm, varför skriver jag så? Det är faktiskt 15 gram och inget annat;) Kalla mig nördig om du så önskar! Det bjuder jag på. Men jag är mycket för att mäta och väga...



En liten tur till skogen blev det också, men även där hittade jag inte så mycket... Så jag höll mitt löfte till mannen! Jag sa att jag bara skulle plocka någon liter eller så, så jag kunde får min skål med nyplockade blåbär, mjölk och lite socker.


Är inte det SOMMAR så säg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En liten kommentar värmer hjärtat!