måndag 21 oktober 2013

Se sanningen i vitögat!


Ja, nu finns det nog inget annat alternativ än att se sanningen i vitögat. I och med helgens tur med vår husvagn får vi nog inse att säsongen är över för den här gången. Fast jag måste nog säga att vi sugit ut så mycket vi kunnat - 38 nätter har vi kommit upp i under denna säsong.


En tur så här på hösten är något visst. Man behöver inte alltid åka så långt, utan det är bara gott att få komma iväg och umgås lite som familj - känna lugnet och koppla ifrån 'verkligheten' en smula.


Våra barn har vuxit som aldrig förr under sommaren, så vi hade ett och ett annat på vår inhandlingslista. När våra två stora tjejer dessutom blev överraskade med ett biobesök, ja då blev lyckan total!

 
Lördagens morgon var något alldeles extra. När jag vaknade gick jag en sväng utmed Helgasjöns strand och solen höll som bäst på att gå upp. Frosten låg som ett silvrigt täcke över marken och dimman låg tät över vattnet. Det var magiskt! Alla foton i detta inlägg (förutom det sista) är taget denna morgon.


På 'hälsofronten' har jag fått lite fler besked om vad som väntar mig vad gäller behandlingar för min cancer. Efter höstlovet sätter vi igång med cellgifter. Glad att jag får tillbringa höstlovet tillsammans med mina barn så frisk jag kan. Hur jag kommer att reagera på den kommande behandlingen, ja, det är ju ingen som vet...


Ni som följer mig på Instagram har säkert sett att jag tillbringat en hel del tid i min ateljé. Det finns inga ord för hur tacksam jag är att jag har den platsen att gå till och skingra tankarna. Just nu håller jag på att sy en väska av modell större. Den heter 'Holiday in London Duffle Bag' och är ett av de mönster jag har i min webshop. En hel del utmaningar, men fantastiskt roligt!

Mer om den väskan en annan dag;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En liten kommentar värmer hjärtat!