tisdag 8 oktober 2013

Ett babynest!


Om jag skulle få en liten bebis, hade jag helt klart sytt den ett litet babynest. Nu är det ju inte riktigt så, utan det är andra som nu för tiden sköter den biten. Får bebisar menar jag;)

 
När lille 'Prins P' - han som fick den här quilten - var nyfödd, frågade hans mamma om jag kunde sy ett babynest till honom. Ett babynest är som ett litet 'bo' som bebisen kan ligga i, omhuldad av mjuka kanter. Även om bebisen ligger och sover på olika platser, känner den sig alltid 'hemma' eftersom han eller hon känner igen sig och det doftar som det alltid brukar... Dessutom är det perfekt för bebisen att ligga i om den sover mellan mamma och pappa om nätterna. Då ligger den tryggt i sitt eget lilla 'bo'.

Just Prins Ps babynest lyckades jag inte få en bra bild av innan jag levererade det. Däremot har jag sytt ännu ett. Det tänker jag ha som display i butiken, om det kanske finns någon som vill beställa ett. Då kan det vara bra att kunna visa hur det ser ut. Jag har många mysiga barntyger i butiken och man kan välja vilka två tyger man vill. Ett mönstrat och ett enfärgat. Babynestet kostar 550,- plus porto och jag lovar att sy det så välsytt jag kan! Det är ju alla små 'juveler' värda, eller hur!?


Är du intresserad kan du gå in på webbutiken och se vilka tyger det finns att välja bland. (Passa på att kolla runt lite extra - det finns mycket som är en fröjd för ögat, det vill jag lova...)

Innermåttet på liggdelen är ca 35x55, men man kan justera storleken med hjälp av en dragsko. Bebisen ligger mjukt på vadd som är fastsytt i botten. Jag har testat att tvätta babynestet i tvättmaskinen i 40 grader, följt av torktumling. Det gick alldeles utmärkt! I tvättmaskinen fick det ligga i en tvättpåse, bara för säkerhets skull.

 
Ska du kanske få ett barnbarn så här vid kommande jultider? Då är det ju en perfekt liten julklapp! Eller kanske du själv väntar en liten 'guldklimp' som du vill ska ligga tryggt och mjukt...

Är du intresserad av att beställa ett babynest, kan du bara höra av dig t.ex. på min mailadress info@quiltmakeriet.se, eller beställa det direkt i webshopen. Skriv då bara på beställningen vilka två tyger du vill ha!

Varma hösthälsningar,

2 kommentarer:

  1. fint... synd att inte jag ska ha några fler! :-)

    SvaraRadera
  2. Sååå underbar! Helt fantastiskt sött!
    /Inga-Lill Västeråsgurkan

    SvaraRadera

En liten kommentar värmer hjärtat!