söndag 13 oktober 2013

Väskor på löpande band!


Jag blir så lätt inspirerad av andras fina hantverk. När jag 'svirar' runt på olika medier som t.ex. Instagram och olika bloggar är jag som en liten torr svamp. Slurp, så har jag sugit åt mig något som lockat mitt sinne.

Ibland skrider jag till verket nästan direkt - testar ett nytt mönster, eller vad det nu kan vara. Men ibland lägger jag det jag sett långt bak i huvudet, som ragquilten jag bloggade om för en tid sedan. Ibland behöver intrycken mogna och många gånger kanske något är lite klurigt att jag måste hitta små lösningar på 'utmaningarna' först.


För ganska länge sedan så jag en bild på en liten fin väska någon hade gjort. Jag kommer tyvärr inte ihåg var och vem som gjort den. Då hade jag gärna hänvisat dit och gett all credit till henne.


Detta projekt hamnade långt bak i minneslådan, för jag behövde tid att klura ut hur jag skulle gå tillväga först. Sedan en dag - bara så där - hade allt fallit på plats. Häftigt hur hjärnan kan arbeta utan att man märker det!



Jag plockade fram ett mini charm pack i glada färger och satte igång. Och hur kul var inte detta?! Så roligt att jag smällde ihop två till. Lite löpande-band-principen nästan.


I några veckor stod de bara där tomma och 'såg fina ut'. Men nu har de kommit till användning! Både till Poly Pocket, dragkedjor och snedslån.

Ps. Blir du sugen på att göra något liknande, har jag fina charm packs i webshopen. Med lite vadd och foder kan man få ut fyra stycken väskor på ett paket! Scrappy men ändå färgkoordinerat!

Helt perfekt, helt enkelt!

4 kommentarer:

  1. Såå fina och fräscha! Dina underbara bilder andas energi och sprudlande kreativitet. Spännande att se vad mer som finns i din minneslåda! Kram. Berit.

    SvaraRadera
  2. hur fina som helst, verkligen...!
    Du får bara fylla dem med traktorer nästa gång så ska nog Gideon hänga med på det hela! :-)

    SvaraRadera
  3. Klart att du blev sugen på att sy flera ,,så härligt glada necessärer!!Bambikram

    SvaraRadera
  4. Så underbart vackra små förvaringsväskor Du sytt i ljusa fina tygbitar! De ser ljuvliga ut, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera

En liten kommentar värmer hjärtat!