torsdag 14 november 2013

En duffle bag!

 
När vi under höstlovet 'drog väster ut', var det lite extra roligt att packa väskan. Jag fick nämligen använda min nya duffle bag för första gången. Jag hade precis sytt färdigt den och den bara ville följa med!


Jag såg den här väska, med tillhörande mönster, när jag var på quiltmässan i Houston förra hösten. Den tilltalade mig skarpt och lades till på min 'att-göra-lista'. När jag i våras köpte in lite produkter till min butik var detta mönster ett självklart val.


Det som är så bra med väskan är att den är anpassad till att ha som handbagage på flyget. Fiffigt värre;)

Nu ville jag inte bara sy väskan för 'egen vinning' utan den är tänkt att ha som display i min butik. Dels för att kunder ska kunna se den i färdigt skick och sen ville jag prova att sy efter mönstret. För att få lite bättre koll på 'läget', så att säga. Jag kan ju inte ha mönster i butiken som jag själv inte har riktigt koll på, eller hur?

 
Nu har jag lite bättre koll, men det var allt lite pilligt och krävde en hel del hjärngympa. Men sånt gillar ju jag!

Vill du ha ett roligt projekt nu i höstmörkret, kan jag verkligen rekommendera detta mönster. Tygerna jag har använt mig av finns också i butiken. Man behöver alltså inte bara sy quiltar av quilttyger, så att säga;)


Nu får du ha en riktigt fin dag! Det tänker jag ha. Dels har jag en mysdag med min treåring och sen ska vi åka till mitt jobb och hälsa på i eftermiddag! Gott fika väntar, har jag hört...

Mums!

2 kommentarer:

  1. Vilken fin väska... och praktisk!
    Tänker så mycket på dig! Önskar dig och din familj allt gott, var rädda om varandra!
    KRAM

    SvaraRadera
  2. En underbart vacker Duffle bag som Du sytt, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera

En liten kommentar värmer hjärtat!