måndag 4 november 2013

En ny barnquilt!

 

Kommer du ihåg quilten jag sydde till 'Prins P'? I det bloginlägget nämnde jag att jag först började sy en lite mer flickig variant, som sen fick hamna på 'ufo-hyllan'. Det kom ju ut en liten prins:)

 
Först var min tanke att lägga ut den i min webshop till försäljning, men en kväll kom jag på andra tankar.


När mina två äldsta döttrar hade kurat upp sig i TV-soffan under var sin quilt, hörde jag min lilltös säga: "Men mamma... jag har ju ingen:(" Att lägga den blivande barnquilten i webshopen efter den kommentaren var helt plötsligt otänkbart!

Klart tjejen skulle ha en egen!


Kort därefter skred jag till verket och tack vare att jag redan kommit en bra bit på väg, tog det inte så många dagar innan hon fick en alldeles egen quilt att krypa under. Det leende som fyllde hennes ansikte - ja, det skulle jag kunna sy 100 quiltar för att se igen! Det värmde mitt lilla modershjärta...


Om du tycker om tygerna jag använt mig av, finns det några tygbuntar i webshopen. En i grönt/blått, en i rosa/rött och en i gult/brunt. Det finns bara en bunt av varje, så först till kvarn!

Lyckans den som hinner först;)

2 kommentarer:

  1. En underbar quilt som Du sytt klart, tycker jag.
    Visst är det så, att det är så kul när det man sytt blir uppskattat och använt!

    Dollandesign

    SvaraRadera
  2. Tack för att du delat med dig om din hälsa. Jag tror också på att dela, det ger kraft när fler sluts upp i bön. Och du känner många som ber runt om i världen. "Allt förmår vi Honom som ger oss kraft", ord att ta till sig. Jag gråter med dig när jag läser och komma tänka extra mycket på dig den närmaste tiden. All kärlek till dig just nu i denna stund. Stor Kram Tina <3

    SvaraRadera

En liten kommentar värmer hjärtat!