lördag 21 december 2013

En ragquilt till mor...


När min älskade mamma önskade sig en ragquilt att krypa under så här i vintermörkret, tog det inte lång tid innan jag skred till verket. Tygerna fick hon välja själv av det jag hade i butiken och valet hamnade på en layer cake av Blackbird Designs.


Jag vet att jag tidigare bloggat om min första ragquilt och redan när den var färdig var jag sugen på att göra en till. Vill du veta hur man gör, kan du klicka på länken här ovan.


Till skillnad från den första ragquilten jag gjorde, sydde jag ett par extra vändor på varje kvadrat, eftersom jag inte blev helt nöjd med hur vadden hölls på plats i tvättmaskinen och i tumlaren. Denna gång blev det så mycket bättre!


Igår fick mor ta med sig quilten hem och förhoppningsvis har hon nu tänt en liten brasa i sin kakelugn och satt sig tillrätta i sin fåtölj - inslagen i hantverket.


Här hemma hos oss är toasten förberedd och snart ska vi göra dagens aktivitetskalender. Vi ska bädda upp framför TV:n, med godis, chips, täcken och pyjamas - för här ska ses en mysig julfilm och sovas framför TV:n! Alla fem av oss!


Vi gör det vi kan för att få julen att bli så mysig som den bara kan bli!

Ha nu en härlig jul och ett gott nytt år! Och ni... var rädda om varandra!

3 kommentarer:

  1. Din mamma är en lyckost. Vilket fint hantverk! Hoppas hela familjen sover gott nu, framför TV:n. God Jul! Berit.

    SvaraRadera
  2. Det är en underbar raggkvilt som Du sytt, tycker jag.
    Har inte sytt något "raggigt" men det verkar lockande!

    Dollandesign

    SvaraRadera
  3. Så fin raggquilt. Har en bok med "raggisar" så det blir nog till att göra nåt snart. Läser din blogg, gör kanske ett besök i quiltstugan till våren o handlar lite. Bor inte så många mil därifrån.

    SvaraRadera

En liten kommentar värmer hjärtat!