söndag 8 december 2013

Julgransletardag!


Till ljudet av 'Last Christmas', den gamla julklassikern, styrde vi igår kosan mot föräldragården för att skrida till verket med dagens adventskalenderuppdrag - leta julgranar! Stormen Sven lyste med sin frånvaro och vädret var på topp!


Väskan var packad med varm choklad, korv med bröd, lite kaffe och lussekatter. Kändes som det skulle bli en dag att minnas och njuta av ett bra tag framöver. Ännu roligare var det att barnens kusiner med familj beslutat sig för att ansluta till 'gruppen'.


Att all snö höjde mysfaktorn med si så där 200% var det ingen tvekan om, men att hitta en passande julgran under detta vita täcke blev helt plötsligt en riktig utmaning. Tur att mannen min har ett extra fint 'julgransletaröga'!


Så snart vi kom fram till skogen tände vi en liten brasa. Medan den jobbade fram fint glöd för grillning pulsade vi ut i skog och mark för att hitta de optimala julgranarna. Ska sanningen fram så kände jag mina begränsningar ganska så snart och gav all min förhoppning till min käraste.


Och han lyckades hitta den finaste granen! Tät, hög och ståtlig. Ser fram emot att låta den få flytta in och fylla huset med ännu mer förväntan och stämning.

Tänker inte vänta tills dagen före dopparedagen. Den saken är då säker!

2 kommentarer:

  1. Så härligt, att leta gran brukar vi alltid göra tillsammans också, riktigt mysigt! Fast nu har vi visst skaffat oss en egen julgransleverantör, för andra året i rad, så då sitter vi väl lugnt här hemma och bara väntar!

    SvaraRadera
  2. Emma Lönander9 december 2013 01:51

    Åh, ser ut som ni hade en fantastisk andra advent! Tack för uppdateringen, Lena! Känns så bra att kunna ta del av mysiga vintersverige, även om det bara är över internet! Njut åt mig också <3

    SvaraRadera

En liten kommentar värmer hjärtat!