fredag 6 december 2013

Livet återvänder...


Fredagsmysstassen är på plats och jag dimper ner i soffan en stund och känner glädje över att livet har börjat återvända. De flesta av den senaste cellgiftsbehandlingens ovälkomna följeslagare har gett sig av och jag känner mig nästan 'som vanligt'.


Om en stund åker vi till den lokala pizzerian och hämtar lite kebab och laddar för finalen i Idol. Det är nämligen ingrediensen i dagens 'lucka' i vår aktivitetskalender. Men allt 'mindre roligt' som händer i vår familj just nu, ville vi satsa lite extra på den här julen och vår tid tillsammans. Då kom tanken på att göra en aktivitetskalender!


Varje dag turas barnen om att öppna dagens lucka. Det är inte alltid så stora saker som står 'på menyn', huvudsaken är att vi gör det tillsammans och att det blir en mysig familjestund. Hitintills har kalendern bestått av bl.a. lussebullebak, glöggmys, bygge av pepparkakshus, julfest och pussel.


Idag har varit en lugn och skön dag då jag softat med min minsta tjej. Jag har till och med tillbringat en stund i ateljén. Som sällskap tog jag med mig Göran Borg och Yogendra 'Yogi' Singh Thakur i form av ljudboken 'Dimma över Darjeeling'. En underbar bok där författaren lyckats beskriva Indien och dess miljöer och människor så fantastiskt bra att det nästan doftar genom hörlurarna.


Vill du ha en härlig bok så här till kommande julledigheten, vill jag varmt rekommendera både denna, samt dess föregångare 'Delhis vackraste händer'. Ett tips är att läsa dem i ordningsföljd;)

Ha nu en mysig kväll var du än befinner dig och...

...var rädda om varandra!

2 kommentarer:

  1. En aktivitetskalender låter som en god ide´!

    Att varje dag få glädjen över att göra någonting tillsammans. Alla dessa "sakerna" har Ni ju gemensamt som minnen Ni tar med Er in i framtiden. Vad kan vara bättre, än att investera i goda minnen?

    Jag gläds med Er.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  2. Vilken fantastisk julkalender! Tänker på er! Ser ut som om ni har härligt med snö och julstämning!
    /Kram från oss i Västerås!

    SvaraRadera

En liten kommentar värmer hjärtat!