onsdag 12 mars 2014

Hårtuber!


Varje gång jag går in genom dörren till onkologens dagvårdsavdelning - där jag får mina cytostatikabehandlingar - slås jag av en tanke. Jag är inte ensam! Igår när jag var där, fanns det bara en enda plats ledig. Alla andra stolar och sängar var upptagna med patienter som alla bär på ett livsöde.

Med detta i åtanke skriver jag dagens inlägg.

I höstas skrev jag ett inlägg om ögonblicket jag insåg att jag börjat tappa mitt hår och om stunden när rakapparaten sattes mot mitt huvud. Den kvällen sydde jag mig några tuber att ha på huvudet. Varken peruken jag fått, eller de huvudbonader som fanns på marknaden kändes nämligen som 'jag'.


I stort sett varje dag har dessa tuber både värmt mitt huvud och skyddat min 'integritet', så att säga. Så kul är det inte att gå omkring som en liten 'skalle-Per';)

En dag på onkologen kommenterade min sköterska hårtuben jag hade på huvudet och till och med sa att den var fin;) Under samtalet som följde förstod jag att det fanns många som jag, som haft svårt att hitta något att ha på huvudet. Sköterskan undrade därför om jag kunde tänka mig att eventuellt sy sådana på beställning.


Detta hände nog någon gång i november, men det var inte förrän härom dagen jag fick inspiration och ork att göra något av det. Kan jag göra något för att lindra vandringen för en av mina 'medresenärer', så är detta det minsta jag kan göra...

Från och med igår finns det därför möjlighet att beställa dessa på min webshop. Så känner du någon som vandrar en liknande väg som jag, får du gärna tipsa om detta.

Finns bara kraften syr jag mer än gärna en tub eller två!

1 kommentar:

  1. Vad fina de är! Förstår att det kan vara skönt att ha något på huvudet.
    Kram Helen

    SvaraRadera

En liten kommentar värmer hjärtat!