torsdag 20 mars 2014

Ragquilts i babyformat!


En liten förvarning...

Idag blir det många bilder! Men det gör förhoppningsvis inget;) Med vårdagjämning och allt är det ju härligt med lite färg.

 

Det finns en sorts quilt som jag gillar extra mycket och det är ragquiltar! De är SÅ gosiga och fluffiga!

När jag för ett tag sedan fick in mina tygkollektioner med barnmotiv till butiken, slogs jag av en tanke. Varför inte sy upp en ragquilt i babyformat i varje kollektion?! Dels för att erbjuda den sysugna ett kit med allt som behövs för att göra en ragquilt, inklusive en utförlig beskrivning. Allt man behöver ha hemma är lite nålar, tråd och lite verktyg som t.ex. sax och rullkniv.

Nu finns det därför möjlighet att beställa sådana quiltkit i webbutiken!

 
 
Quiltarna finns i fyra olika färgställningar/kollektioner och blir ca 95x105 cm stora. Alldeles lagom för en liten bebis.




Men så finns det säkert en och en annan i detta avlånga land som inte har lust att sätta sig vid symaskinen, utan vill få en quilt levererad och klar. Självklar finns också den möjligheten! Jag sätter mig gärna bakom symaskinen och fixar det åt dig!

Även detta går att beställa via webshopen. Fiffigt, eller hur;)

 

Det här är ju en perfekt present för t.ex. ett litet barnbarn. Man kan riktigt se framför sig hur det lilla knytet ligger på quilten och undersöker fransarna med sina små fingrar.


Hur gulligt som helst!

2 kommentarer:

  1. Helt bedårande! Så söta!!!
    Kram kram från lilla mog!

    SvaraRadera
  2. Tack, för att Du visar många vackra bilder på Din babyraggquilt!

    Dollandesign

    SvaraRadera

En liten kommentar värmer hjärtat!