tisdag 13 maj 2014

Dregglisar och mössor på rad!


Mitt i allt jo-jofarande mellan hemorten och sjukhuset i Jönköping, för mina dagliga strålningsdoser, försöker jag ändå hitta en stund eller två bakom symaskinen. Den funkar som en liten laddningsstation för både kraft, energi och glädje.


För det tar kraft detta farande - det måste jag erkänna. Även om jag försöker bo över på patienthotellet en natt eller två i veckan. Där tar de väl hand om mig, med både middag, bred säng och god frukost. Men att det blir många resor är ju inget att göra åt, eller hur? Bara att sätta sig bakom ratten och gasa - både bokstavligt och bildligt talat.


Förra året vid den här tiden höll jag som bäst på att förbereda mig för att ställa ut lite smått och gått i Hantverksboden i Fröderyd. Där ställer lokala hantverkare ut allt från fina trasmattor, fårskinn, handgjorda askar, m.m.


Även i år är jag med och ställer ut och med tanke på detta ville jag göra lite mindre projekt som besökare kan handla om köplusten faller på. Ni som tittar in här på bloggen ibland, vet att jag älskar att sy bebissaker - allt från babynests, filtar och quiltar. Och varför bryta denna 'tradition'? Därför har jag under den senaste veckan snöat in mig på dregglisar och bebismössor i 'himmelens alla färger'.


Hur roligt som helst!


Är du sugen på att inhandla ett litet 'kit', kommer både mössorna och dregglisarna finnas till försäljning i hantverksboden i sommar. Men styr inte dina vägar ditåt, kan du även hitta dem i min webbshop.

Det enda som tillkommer då är ett frimärke eller två!

1 kommentar:

  1. Bra att se du kan sy lite också! De är "super adorbs! "

    SvaraRadera

En liten kommentar värmer hjärtat!