tisdag 24 juni 2014

En liten Harry!


En liten Harry har kommit till världen. Jag har själv visserligen inte fått 'äran' att träffa honom, men däremot fick jag glädjen att sy honom en liten filt härom veckan.

I klassiskt randig trikå i marint och vitt, tillsammans med härligt minkytyg i turkost! Tyvärr var det lite konstigt ljus när jag tog bilderna, så det turkosa verkar skifta hej vilt mellan bilderna. (men det bjuder jag på...)


Kunden fick fria 'händer' att välja vilka tyger som skulle användas. Själv har jag tidigare inte tänkt tanken att kombinera trikå med detta minkytyg - men det blev en riktig 'hit'! Så mjuk och go. Inte dumt när man får nya idéer och tankar från kunderna själva;)


Nere i ena hörnet på filten sydde jag dit ett marinblått HARRY. Så ingen kan komma och 'lägga beslag' på den, menar jag;) Det är också lite roligt att få sätta sitt lilla sigill på det man syr... Jag är nästan lite barnsligt glad över mina nya lappar.


Det är garanterat inte sista gången jag syr denna kombo! Det krävs bara att någon gör en liten Harry till.

Typ!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En liten kommentar värmer hjärtat!