lördag 28 juni 2014

Hantverksboden nästa!


Idag blir det en liten tur till Hantverksboden i Fröderyd. Vi är ju ett 'gäng' lokala hantverkare som, under sommaren, ställer ut lite smått och gott på Lina Sandellgården. Så mellan 13-17 är jag där och håller öppet. Vill du ta dig en tur denna regniga lördag, så är du varmt välkommen!


Då mina stora tjejer just nu är på scoutläger, har jag haft lite 'odelad' tid ute i ateljén denna vecka. Och eftersom jag 'snöat in mig' på barngrejor, har jag fortsatt på detta tema...


Förutom dregglisar och mössor, som verkar vara ganska populärt, har jag sytt några haklappar i vaxduk. Lätta att vika ihop och ta med i skötväskan! Till skaran röda, beiga och gröna haklappar med prickar eller stjärnor, har jag nu sytt några svarta med turkost band. Blev ganska läckra, om jag får säga det själv;)


Härom veckan surfade jag runt bland mina tyggrossister och föll då pladask för en tygkollektion med Noas Ark som tema. Härliga tyger i tonerna blått, grått, grönt och orange. Utav dessa tyger har jag knåpat ihop några vimplar som också får följa med till Fröderyd idag.



Och i vanlig ordning hamnar de, som mycket annat, i min lilla webshop framöver. Vimplarna var så jätteroliga att sy, så när tiden och orken finns, kommer jag sy upp några fler i andra tygkombinationer. Har du något speciellt önskemål, är du välkommen att höra av dig.

100,- metern kostar vimplarna.

Klappat och klart!

2 kommentarer:

  1. Åh vilka fina grejer!
    Kommer tygerna med Noaks ark att gå och köpa i webbshoppen?
    Hälsningar Sara

    SvaraRadera
  2. Tack Sara. Va roligt att du gillade det jag sytt. Låt mig veta vilka tyger och hur mycket du skulle vara intresserad av, så ska jag se om jag kan fixa det till dig.

    SvaraRadera

En liten kommentar värmer hjärtat!