söndag 17 augusti 2014

Dags för rehab!


Om du följer mig på Instagram har du kanske sett att jag inlett en ny fas i min rehabilitering till 'vardagslivet'. Strax efter två i dag satte jag mig nämligen på tåget för att ta mig hit -

 
I fem dagar kommer jag att få genomgå en intensiv cancerrehabilitering på Mössebergs kurhotell i Falköping. Jag känner det som en stor förmån, för jag vet att det inte är alla förunnat. Vi är drygt 20 personer, alla med någon form av cancer, som tillsammans ska komma några steg närmare ett friskt liv.


När jag, efter att jag lämnat mina väskor på rummet, skulle leta upp min grupp, tog det inte många sekunder att förstå då jag hittat dem. 98% av alla såg nämligen ungefär ut som jag! Kort och snaggat hår på utväxt - ett tecken på att vi alla haft en tuff resa under det gångna året.


Efter en stunds rundvandring på kurhotellet, fick vi ta del av kvällens måltid - en buffé bestående av lasagne, krispiga grönsaker och efterrätt.

Nu sitter jag i ett vackert allrum med kanske fem meter i tak, gedigna möbler och en stor flygel. Min kropp pulserar fortfarande av värme, efter att ha kopplat av en stund i hotellets pooler - både med och utan bubblor. Längd efter längd lät jag kroppen kännas tyngdlös. Och ni som känner mig förstår nog att jag njöt av att temperaturen var mellan 34-38 grader. Inte ens jag har mage att klaga;)


Nu är klockan över tio och då mitt program börjar redan vid åtta i morgon bitti, bör jag nog krypa till kojs snart. När jag nu sneglar på mitt program för morgondagen inser jag att jag inte kommer vara sysslolös. Jag är inbokad vid fem tillfällen och det är allt från träningspass till träff med både sjuksköterska och sjukgymnast.

Det kan nog bli riktigt bra det här!

1 kommentar:

En liten kommentar värmer hjärtat!