torsdag 16 oktober 2014

Quiltar till små, små kusiner!



I somras fick jag ett trevligt besök av 'två stora magar'. Eller ja, en svärmor med sina två höggravida sonhustrur. Svärmodern, som är en kär vän till mig, ville ge de kommande barnbarnen varsin liten quilt.

Jag blev varm i hjärtat och min inspiration och kreativitet fick ny fart!

 
 
Mammorna fick fria val av tyger och båda föll till slut på en kollektion som heter Fly a Kite. En underbar kollektion i toner av turkost och grönt. Eftersom en av mammorna inte visste vad som gömde sig i magen, ville de ta en färg som kunde passa till både flicka och pojke.


Den ena mamma visste dock att det var en liten pojke som gömde sig där inne. Och då jag skulle applicera barnets namn på quilten, fick jag 'första tjing' på namnet. I hemlighet skrevs namnet ner i mitt lilla block, utom synhåll för både svägerska och farmor. Vilken ära;)



Lille Sixten var först ut ur magen och ett par månader även lilla Maja. Tänk va rik denna farmor måste känna sig!


Och jag med för den delen, som ännu en gång fick vara med på ett litet 'hörn'...

2 kommentarer:

  1. Underbart fina! Vilket jobb och vilka underbara små quiltar!

    SvaraRadera
  2. Jättefina filtar verkligen.

    SvaraRadera

En liten kommentar värmer hjärtat!