lördag 25 oktober 2014

Ugglefeber!


Ugglor verkar vara poppis på både längden och tvären nu för tiden. Så även på Quiltmakeriet!


För en tid sedan knåpade jag ihop ett par babynest och båda mottagarna valde tyg med ugglor - härliga ugglor. Jag kan inte sätta fingret på vad som är så mysigt med dessa små varelser... men något är det! Kanske de inger ett sorts lugn, vad vet jag...


Ja, ett par babynest blev det i alla fall och jag hoppas de små bebisarna trivs att ligga i dem. Ombonade och tätt omslutna av en mjuk och gosig 'sarg'.



I samma veva som jag sydde dessa nest, köpte jag in några fler olika tyger som man kan välja bland vid en eventuell beställning. Vad sägs om söta luftballonger, flygplan eller små elefanter? Eller varför inte en hel ARK med massor av djur?

 
 

Ja, smaken är ju som ...pip... och jag hoppas att något av dessa tyger kan passa en blivande bebis!


 
Är du sugen på att beställa ett nest till det kommande barnet eller kanske barnbarnet, kan du bara titta in här!

Varför inte göra det till en julklapp?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

En liten kommentar värmer hjärtat!