måndag 10 november 2014

En liten Jack...


En alldeles för liten Jack fick en tuff start i livet. I september kom han till världen och vägde då bara 1162 gram och mätte 37,5 cm.

Det var därför en extra stor ära för mig att få sy en liten filt till honom.



För några veckor sedan skickades den över Atlanten och snart - när han fått komma hem - ska han få mysa med den.


För inte nog med att han föddes alldeles för tidigt. Han var dessutom över 220 mil hemifrån. Men tack vare en underbar församling och kärleksfulla vänner och 'främlingar', har familjen fått husrum, omsorg och kärlek under denna tuffa tid på sjukhus.


Jag har precis läst lite på familjens blogg, där de skriver om lille Jacks första tid här i 'jordelivet'. En sån liten kämpe han verkar vara! Mina ögon har fyllts med tårar av tacksamhet över Guds omsorg och detta mirakel som kallas - livet!

Ta lite extra vara på dagen idag min vän!

2 kommentarer:

  1. Ditt inlägg får mig att bli tårögd! Så fint och ömt!
    Jag önskar lille Jack all lycka i framtiden och han kommer säkert att älska din filt!
    Så fin!
    Kram M.E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla. Det värmer att du berörs. Vem kan inte bli berörd av ett litet mirakel, så säg...

      Radera

En liten kommentar värmer hjärtat!