fredag 23 januari 2015

Birch ekologiska tyger!


Som jag har väntat och längtat efter att kunna skriva dessa rader! Nu har jag äntligen fått en ny familjemedlem i butiken.


I höstas började jag leta efter alternativa trikåtyger, som ett komplement till alla härliga och färgglada barntyger som finns ute i affärerna. Och igår kunde jag hämta ut en helt underbar leverans av interlock.


Tygerna kommer från Birch Fabrics och består av 100% helt ekologisk bomull. Snällt för både våra små barn och miljön!


Jag hoppas fler än jag kommer 'falla pladask' för dessa tyger och jag lovar - får jag bara lite ruljans på försäljningen, kommer jag utöka sortimentet. Då skulle jag vilja köpa in både fler mönstrade tyger och enfärgade i samma kvalité. Så sprid gärna denna roliga nyhet till andra som är glada i tyger!


Tygerna hittar du här och säljs i 25 cm intervaller, dock minst 50 cm.

Välkommen att shoppa!

2 kommentarer:

  1. Jättefina tyger verkligen... kan tro att du kommer att sy massor av fint av dem!

    SvaraRadera
  2. Så läckra. Jag som letar efter tyg till vuxna i fin kvalitet.

    SvaraRadera

En liten kommentar värmer hjärtat!