måndag 19 januari 2015

En 'Sew together bag'

 

För ett tag sedan ville jag ha lite extra syutmaning - och testa något nytt helt enkelt. Därför slog jag till och köpte ett pdf-mönster på en syväska jag varit sugen på att sy under en längre tid. Det är ju ganska fantastiskt det här med Instagram och bloggar m.m. Man får så mycket inspiration och många nya idéer.


Jag tänkte - fyra dragkedjor i en och samma väska - då får jag nog så jag tiger ett tag. Och det var allt en liten utmaning att få ihop väskan, men ack så roligt! Och du som läser min blog då och då, är kanske inte förvånad över att jag valde att inte bara göra 'en', utan 'fyra' väskor. Fråga mig inte varför och vad jag ska ha alla till, det löser sig nog sinom tid;)


Väskan är så fiffigt uppbyggd med nåldyna, tre fack som försluts med dragkedjor och ytterligare fack där emellan. Här kan rymmas allt från måttband, rullkniv och ja - you name it!


Till hjälp hittade jag en blog som tidigare hade haft en sew-along på just en sån här väska. Där kunde jag steg för steg se de olika momenten i projektet.


Nu är jag klar med väska nummer ett, de andra tre är tillskurna och på god väg att bli klara de med! Kanske jag kan pyssla lite med dem på torsdag kväll. För då har jag öppet på Quiltmakeriet igen.


Och får jag inte besök av någon tygsugen, ja, då får ju jag och mitt Klinta-ljus lite sytid!

4 kommentarer:

  1. Visst är det en härlig 'nesse'
    Har min bredvid mig i soffan just nu, sydde den för ett år sedan, stor, härlig och läcker.

    SvaraRadera
  2. En kanonfin väska! Ser något invecklat ut! Duktiga du!!

    SvaraRadera
  3. Tittar ofta in till dig, så fina bilder och inspirerande hantverk.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Vilma. Vad glad jag blir att du blir inspirerad! Välkommen tillbaka igen:)

      Radera

En liten kommentar värmer hjärtat!