lördag 31 januari 2015

Kurser i lappteknik!


Medan barnen går ut och leker i snön en stund, passar jag på att skriva några rader här på bloggen. Härligt att marken äntligen är täckt av snö, eller hur! Hoppas bara den får ligga kvar ett tag nu...

Jag känner mig fortfarande varm i hjärtat efter kundbesöken jag hade i torsdags kväll då jag hade öppet i butiken. Det är så roligt att försöka sprida lite syinspiration till mina 'gäster' och att de sedan går hem med lite tyger, fyller mig med sån nyfikenhet. Vad ska de sy för projekt? Åh, jag vill veta!


Enda sedan jag startade Quiltmakeriet, har jag haft en längtan att hålla lite kurser i lappteknik. För detta hantverk är ju så roligt! Men av olika anledningar har det inte blivit av och hälsan har väl varit den största anledningen. Men nu när krafterna börjar komma tillbaka, har också denna tanke väckts på nytt.


Så igår satte jag på mig mina 'snyggbyxor' och bytte symaskinen mot en roller, färg och några penslar för en stund. Allt för att komma ett steg närmare denna 'dröm'. På övervåningen i ateljén finns det nämligen två rum som just nu står ganska oanvända. När min man och jag satt och spånade härom kvällen, bestämde vi oss för att fräscha upp dessa rum med bl.a. lite färg.

Än finns det ett och ett annat som måste göras innan kurslokalen står färdig, men jag känner mig upprymd och lite pirrig över att vara så här nära!

Nu är bara frågan - hur ska första kursen se ut?

Har kanske du några önskemål eller tips?

5 kommentarer:

  1. Spännande! Jag skulle behöva en nybörjarkurs... Tack för i torsdags, har just nu mjuka väldoftande händer. /Hjalmarsson

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag och min mamma är intresserade av lappteknikskurs! Ev. min syster också. Hör gärna av dig om det blir aktuellt! Mvh Rebecca Wendel (becca_wendel@hotmail.com)

    SvaraRadera
  3. Du har inga kurser på gång? Jag skulle tycka en kurs i friquiltning eller liknande vara väldigt inspirerande!

    SvaraRadera
  4. Hej! Du har en härlig sida! Jag undrar om du har någon kurs på lut? En kurs i friquiltning skulle jag jättegärna gå!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Malin,

      jag kommer ett ha kurser i höst. Hör gärna av dig direkt till mig på info@quiltmakeriet.se så får vi se om det kan passa.

      /Lena

      Radera

En liten kommentar värmer hjärtat!