onsdag 22 april 2015

Minkyfilt till lilla Amelia!


Alltså det här med att sy saker till nya små människor - jag bara älskar det!

För några veckor sedan fick min jobbarkompis en liten Amelia och vi på jobbet ville naturligtvis ge henne en liten present. Snabb som en 'vessla' erbjöd jag mig att sy en gosig minkyfilt till henne:) Det är ju alltid lika roligt att hitta nya anledningar att sätta sig bakom symaskinen...


Jag plockade fram en bit trikå och matchande härlig minky. Detta tyg är så mjukt och gosigt och passar perfekt till en babyfilt! När jag gör dessa filtar, syr jag oftast namnet på bebisen som en applikation. Den här gången testade jag att sy namnet med skrivstil och det blev faktiskt inte alls så dumt!


I helgen var vi iväg med jobbet och testade på att klättra klättervägg. Ja, 'vissa' tittade mer än klättrade, men det var trevligt och roligt att träffa mina jobbarkompisar lite utanför kontorets väggar.


I samband med en god middag efter klättringen, lämnade vi över den lilla gåvan.

Nu är hon bara några veckor gammal, men jag hoppas att hon en dag kommer tycka om den!

6 kommentarer:

  1. Så fin! Man riktigt ser hur mjuk och go´ den är.....
    Kram. Berit.

    SvaraRadera
  2. härliga tyger tillsammans... en jättefin present till en ny lite människa!
    Ha en fin dag min vän!

    SvaraRadera
  3. Så himla fint! Hur har du gjort namnet?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Mija. Jag har klipp ut namnet som applikation och sytt fast det.

      Radera
  4. Hej! Säljer du minkyfiltar? Mvh Camilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!

      Ja det gör jag. Du kan kontakta mig på info@quiltmakeriet.se om du är intresserad.

      Med vänlig hälsning

      Lena

      Radera

En liten kommentar värmer hjärtat!